Toerisme naar een hoger niveau opgetild
In de drukke wereld van vandaag zoeken mensen actief naar een gezonder evenwicht tussen hun werk en andere aspecten van hun leven. Nu de werkloosheid in veel gebieden van de wereld lager is, omarmen werknemers hun vakantie en willen zij zo veel mogelijk uit hun vrije tijd halen. Dit geldt vooral voor millennials, die meer door ervaringen dan door bezittingen worden gedreven. De Tourism Group International heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam. Het bedrijf begrijpt deze ontwikkelingen en biedt klanten een optimale ervaring voor hun geld. Doordat de groep actief is in bijna elke vorm van toerisme in de Nederlandse hoofdstad en daarbuiten, en sinds kort ook in buitenlandse steden, heeft het bedrijf unieke ervaringen te bieden.

Tourism Group International werd opgericht in 1983 en is actief in een groot aantal verschillende gebieden. De Tours & Tickets-winkels van de groep liggen verspreid door Amsterdam. Klanten kunnen deze winkels bezoeken om tickets te kopen voor vele bekende en minder bekende attracties, zoals de Amsterdam Icebar, Ripley’s, het Rijksmuseum, rondvaarten door de grachten en nog veel meer.
De winkels functioneren niet alleen als een plek waar mensen naar toe kunnen gaan om tickets te kopen, maar ook als startpunt waar toeristen informatie kunnen verzamelen over wat Amsterdam te bieden heeft, wanneer welke tours zullen plaatsvinden en wat de prijs ervan is. “We zien onze winkels als een PR-mogelijkheid voor de bezienswaardigheden waarvoor we werken,” zegt Dirk Lubbers, CEO.
“Of je nu een VIP-behandeling wilt, iets anders wilt doen dan gebruikelijk is, of gewoon van de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad wilt genieten, wij hebben iedereen iets te bieden.”
Dirk Lubbers, CEO
Miljoenen toeristen bezoeken de 28 Tours & Tickets in de stad, waardoor attracties die ervoor kiezen om hun toegangskaarten in de winkels te laten verkopen gegarandeerd een groter aantal bezoekers per jaar aantrekken. Dat is uiteraard een belangrijke aanleiding om met Tourism Group International te willen samenwerken.
Ook de toeristische wereld is in toenemende mate digitaal geörienteerd. Voor klanten die liever geen fysieke winkel willen bezoeken, heeft het bedrijf dus een uitgebreide website waar geïnteresseerden op hun gemak kunnen rondkijken. Om een informatie-overload te voorkomen, is rechts op de beginpagina een top vijf van bezienswaardigheden weergegeven.
Online kunnen mensen attracties uitzoeken die zich in Amsterdam bevinden, evenals tours die verschillende andere plekken in Nederland aandoen en dagtochten naar België. “Wij willen het iedereen naar de zin maken, niet alleen een specifiek type mens met een specifieke belangstelling,” legt de heer Lubbers uit.
Marken Amsterdam – Stadswandeling Amsterdam – Ice Bar
Een trend die is opgepakt door de directie en andere medewerkers is dat mensen tegenwoordig vaker ‘tijd kopen’. Klanten zijn bijvoorbeeld bereid om iets meer te betalen voor een fastlane-ticket, zodat ze niet in de rij hoeven te wachten en direct worden binnengelaten als ze bij een attractie aankomen. Om dezelfde reden worden ook VIP-tours steeds populairder.
Rondvaarten door de Amsterdamse grachten vormen het grootste deel van de omzet van het bedrijf. Vanwege de grote aantallen bezoekers die een tocht door de iconische waterwegen van de stad maken met het dochterbedrijf Lovers Canal Cruises, besteedt de Tourism Group International veel aandacht aan duurzaamheid. Zo’n 60% van de rondvaartboten is inmiddels electrisch aangedreven.
“Zakendoen moet over meer gaan dan alleen over winst,” voegt de heer Lubbers toe. “Als bedrijf zetten we ons in voor de gemeenschap en willen we Amsterdam voor zowel inwoners als bezoekers een fijnere plek maken.”
Lovers Canal Cruises City Sightseeing Amsterdam Tours & Tickets Shop
De wereld buiten het bedrijf verbeteren is belangrijk, maar dat is slechts één kant van de medaille. Voor Tourism Group International is een positieve sfeer in het bedrijf ook van groot belang, zodat medewerkers graag naar hun werk gaan. “We investeren veel in trainingen en opleidingen voor ons personeel,” zegt de heer Lubbers. Daarbij krijgen medewerkers een beloning als verkoopdoelen behaald worden. Iedereen heeft ook elke attractie in het portfolio van het bedrijf bezocht, zodat zij weten waar ze over praten.
De toekomstplannen van dit ondernemende bedrijf omvatten ook het uitbreiden van de internationale activiteiten. Op dit moment is Tourism Group International actief in Zweden, Denemarken, Duitsland, België, Letland en Estland. “We zijn in Nederland de marktleider in de toeristische sector en willen ook deze nieuwe markten gaan leiden,” stelt de heer Lubbers zelfverzekerd vast.
Afgezien van de bedrijfsdoelen benadrukt de heer Lubbers tot slot ook het belang van blije en tevreden klanten als sleutel tot succes: “Zorgen dat mensen zich goed voelen en hen een plezierige ervaring bezorgen, houdt mij geïnteresseerd in mijn werk. Mijn doel is dat zij met een glimlach vertrekken, en dat we hen meer hebben geboden dan zij hadden verwacht.”

Tourism Group International
Damrak 26
1012 LJ Amsterdam
Netherlands
Telefoon +31 20 420 4000
www.tourismgroup.com